Представете си да влезете в супермаркет и на касата да видите кутия с цигари марихуана с логата на големи тютюневи компании. Това е много вероятно за в бъдеще. Бизнесът с тютюн отслабва, а марихуаната е този огромен пазар, който може да го възроди.
 
Изчисленията показват, че търсенето на марихуана за възстановителни цели е на стойност 45 млрд долара годишно. Това е повече както от виното, така и от шоколада. Пазарът на цигари все още е огромен със своите 92 млрд долара на година, но все по-малко хора ги пушат. По-малко от 18% от американците пушат цигари и тази цифра продължава да спада.
 
Ниските цени на горивата поддържат индустрията, защото хората често си купуват цигари, когато зареждат на бензиностанции. Скорошно мега сливане също помага за поддържането на печалбите, но растежът намалява.
 
Пазарът на цигари в САЩ е толкова концентриран, че остават много малко възможности за големи сделки. Altria, производителят на Marlboro и Reynolds, които може би помните заради талисманът камила общо продават почти 80% от цигарите в Съединените щати. Кой е следващият голям двигател на растежа?
 
Големите компании инвестират в продукти като електронни цигари и изпарители, но те все още са една микроскопична част от пазара и ще отнеме много време и пари, докато достигнат голям обем.
 
А това ни връща обратно на марихуаната. Големите тютюневи компании тайно са правили проучвания с нея още през 70-те години и трябва да го направят отново. В момента тревата е легална в Колорадо, Вашингтон, Орегон, Аляска и окръг Колумбия, а всички оцветени в розово щати употребата ѝ е или декриминализирана или е разрешена за медицински цели.
 
С предстоящите допитвания и законодателни промени, щати представляващи близо половината население може скоро да разрешат покупката на трева под някаква форма.
 
Малко изненадващо е, че Altria казаха, че нямат планове да продават продукти с марихуана в близко бъдеще, защото това все още е незаконно в очите на американското правителство. Най-вероятно е само въпрос на време федералното правителство да легализира тревата, а когато това се случи, възможността ще е твърде привлекателна за големите тютюневи компании, за да я пропуснат.