Впрочем, компаниите не бързат да правят каросериите от стомана, тъй като тя е доста скъпа, а освен това, в някои райони ръждата буквално изяжда автомобила само за няколко зими. Постепенно започват експерименти с алуминий (началото на 30-те години), като този метал в наши дни се използва предимно за скъпи автомобили.

В опитите да се открие компромисно и не скъпо решение най-смелите и свободомислещи производители отиват в другата крайност, като започват да правят каросериите от фибростъкло, смесено с памучни отпадъци от фенол-формалдехидна смола и други продукти. При някои компании това носи успех, а при други е пълен провал.

Ford Soybean Car
Някой вероятно ще се учуди, но за пионер в тази концепция се счита Хенри Форд-младши. Той се престрашава да направи автомобил от пластмаса още през далечната 1941 година.

Всъщност, във Ford са принудени да го направят, тъй като цялата стомана по това време е предназначена за военната индустрия.
Крайният резултат е прототипът Soybean Car, чиято каросерия е създадена от пластмаси на основана на соеви бобове, пшеници, лен и коноп. Колата тежи едва 860 кг, но така и не стига до серийно производство.

 

Chevrolet Corvette C1
Първият автомобил с пластмасова каросерия, който достига до сравнително голям брой потребители, се появява значително по-късно. Това е великолепният роудстър Chevrolet Corvette C1, дебютирал през 1953-а и произвеждан до 1962 година.

За 10 години на конвейера американският модел преживява три обновявания, като те засягат основно техническата част. Последните версии са с V8 двигател с 360 к.с., благодарение на който роудстърът ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди и развива 217 км/ч.

Trabant 601
От първото поколение на Chevrolet Corvette в цял свят са продадени 69 000 бройки, но титлата за "най-масов пластмасов автомобил" принадлежи на друг. Тя е за Trabant 601, от който през периода 1964-1990 година в бившата ГДР са произведени 2,8 млн. единици.

Каросерията на "Траби", както галено наричат малката кола, са от дуропласт - полимерен материал, известен още и като термореактивна пластмаса. Теглото на автомобила е смехотворните 620 кг, като той се задвижва от двутактов мотор с 26 к.с.

 

Pontiac Trans Sport
Дебютиралото през 1984 година пластмасово Renault Espace се превръща в катализатор на интереса към автомобилите от този клас. В концерна General Motors решават да отговорят с три модела - Pontiac Trans Sport, Chevrolet Lumina APV и Oldsmobile Silhouette, които също са пластмасови.

За разлика от Европа, пазарът в САЩ не е въодушевен от смелата концепция. Продажбите на пластмасовите ванове не вървят и в средата на 90-те години се появява техен заместник, който е по-традиционен и стоманен.

 

Renault Avantime
В Европа обаче нещата са различни и така през 2001 година се появява Renault Avantime. То се произвежда в завода на компанията Matra и влиза в историята като първия ван-купе. В основата му е архитектурата на стандартното Espace, като панелите от каросерията също са пластмасови.

Нито футуристичният дизайн, нито луксозните опции, нито ефектните технически решения (като огромните врати) помагат на френски модел. През 2003 година производството на Avantime е спряно, като сумарният тираж е едва 8557 бройки.

 

Lotus Elise
Схемата "пространствена рама + панели на каросерията от композитни материали" може да изглежда нетривиална за ванове, но често се използва при създаването на спортни коли (такъв, например, Pontiac Fiero, който получава технологията от споменатия вече Pontiac Trans Sport). Най-яркият представител в този клас обаче е друг - Lotus Elise.

Британският роудстър дебютира преди четвърт век, а в наши дни вече е издигнат в култ от някои фенове на бързите коли. Той все още се произвежда с минимални промени. Каросерията му е от фибростъкло, а рамата от преработен алуминий. Топ-версиите с 253 к.с. вдигат 100 км/ч от място за 4,2 секунди.

Още един автомобил с пластмасова каросерията, който все още може да се купи като нов, е електрическото BMW i3. Малкият градски модел се произвежда още от 2013 година, като в основата му е модулно шаси с окачване McPharson отпред и многозвенно отзад, монтирани на алуминиева рама.

Силовата структура на каросерията се състои от съединени помежду си елементи от въглеродни нишки. Външните панели на електромобила са направени от обикновена пластмаса, която е обработена и формирана чрез шприцоване. Точно като при броните на много автомобили.

BMW i3
Още един автомобил с пластмасова каросерията, който все още може да се купи като нов, е електрическото BMW i3. Малкият градски модел се произвежда още от 2013 година, като в основата му е модулно шаси с окачване McPharson отпред и многозвенно отзад, монтирани на алуминиева рама.

Силовата структура на каросерията се състои от съединени помежду си елементи от въглеродни нишки. Външните панели на електромобила са направени от обикновена пластмаса, която е обработена и формирана чрез шприцоване. Точно като при броните на много автомобили.