Милионерът от нова немска компания в бранша с канабис e гост на Cannabis Awards в Торонто.  Събитието е церемония, наподобяваща раздаването на Оскарите - награждават се най-добрите сортове и практики, свързани с приложението на растението.

След легализирането на канабиса в Канада през октомври 2018 г. ставаме свидетели на сериозни промени в пазара: дилърите на улицата и организираните картели/организираната престъпност/ срещат все по-остра конкуренция в лицето на легалната търговия. Компании като Canopy Growth и Tilary се издигат все по-нагоре в още младия икономически сектор и оценката им на фондовата борса стига до двуцифрени милиарди.

Предприемачът Диймар смята, че през следващите няколко години в Европа, в това число и Германия, ще се развие невероятно доходносният пазар на канабис - най-малкото на този за медицински цели. Канабис за медицински цели се продава законно в Германия от март 2017 г. при определени условия, но лекарите са на различно мнение за ефекта от лекарствата със съдържание на канабис – най-малкото защото няма достатъчно проучвания.

„Европа ще се превърне в най-големия в света пазар за канабис с фармацевтични цели“, казва Диймар в интервю за Business Insider. Той предсказва пазарен обем от 55 милиарда евро до 2028 г.

Диймар не е единственият, който подозира следващата голяма стъпка, свързана с канабиса. Икономистът Юстус Хаукап, един от водещите експерти в сферата, казва: „Определено на пазара с канабис цари атмосфера, наподобяваща Златната треска. Това се обяснява и с факта, че интернационализацията се случва точно сега и на все повече места легализират канабиса – Канада, Калифорния, Мичиган“, споделя той пред Business Insider.

С обща консумация от 250 тона канабис годишно в Германия, само на немския пазар ще бъде възможен оборот от 2,5 милиарда евро – в най-лошия случай. Според изчисленията на Хаукап държавата също би спечелила доста: легализирането на канабиса би донесло около 1,3 милиарда евро от данъчни приходи в държавната хазна и би отворило над 19 000 работни места.

„Продуктите с канабис мога да станат новата „бира след работа“: те имат същия отпускащ ефект без отрицателните последици“, казва Диймар. Разнообразието на продукти вероятно ще бъде безкрайно: от масла с канабис до чипс, желирани бонбони и шампанско.

В Канада вече се вижда как изглежда подобен пазар. Магазини от типа на Fire and Flower, силно напомнят луксозни бутици и става ясно, че индустрията се е ориентирала към лайфстайл продуктите.  (Business insider)