- не е физически възможно човек да предозира с канабис
- майчината кърма съдържа канабиноиди
- канабисът е братовчед на хмела
-канабисът НЕ причинява загуба на мозъчни клетки, той ги регенерира и предпоставя растежа на нови такива!
Алкохолната индустрия иска да ограничи рекламирането на канабиса
Що се отнася до рекламирането в алкохолната индустрия, Канадските закони налагат доста строги ограничения. Фирмите продаващи алкохол за печалба, нямат право да предполагат, че купувачите могат да са на мисия с цел да се напият и нямат право да използват публични личности в рекламите си.
Поради тази причина, бизнесът с бирата, виното и всички алкохолни напитки дава зов на канадското правителство да наложи подобни правила върху националната търговия с канабис, докладват Globe & Mail.
"Като индустрия, сме говорили с множество представители, провинционални и федерални, по повод логчината основа, върху която се определят правилата спрямо алкохолните напитки, и твоа как тя може да се приложи спрямо марихуаната, дали върху етикетирането или препоръките от известни личности," казал Ендрю Оланд, президент и изпълнителен директор на Moosehead Breweries Limited.
Оланнд, който също служи на борда на индустриялната асоциация Beer Canada, продължи, казвайки, "Нещата, които не са разрешени за алкохолните напитки, не бива да са разрешени за марихуаната."
Струва си да отбележим, че Beer Canada се явява един от консултантите, отговорни за работната група за марихуана на министър председателя Джъстин Трюдо, която разработи списък от препоръки за легалният канабис. За сега, никой си няма на представа, какви препоръки търговската група е предложила търговската група. Подобни организации, като Spirits Canada, казват, че главната цел на предложенията им, се състои от наредби отнасящи се към различните видове етикиране достъпни за производителите на канабис.
"Ако ще се представя ново лекарство в пазара, защо да не бъде и то обект на същите процедури, доказани като ефективни, при рекламирането на алкохолни напитки?" казал Жан Уесткот, президент и изпълнителен директор на Spirits Canada. "Сигурен съм, че правилата за рекламиране и маркетинг, ги има поради добра причина."
Освен честноста спрямо рекламирането, алкохолната индустрия, също така настоява да има още поредица от правила, които според тях, ще са от полза за хората продаващи марихуана. Едно от предложенията, е програма, подобна на Smart Reeve, която обучава персонала на барове и ресторанти, как да сервират алкохол отговорно. Членовете на алкохолният сектор искат да видят, че хората, продаващи продукти от канабис на дребно, биват таксувани с процент, "не по-малък" от този на алкохолните напитки.
Целта е да се подсигури, че алкохолът и марихуаната имат едно и също предимство, когато две компании се състезават за място на пазара.
Въпреки това, тази битка няма да е особено честна.
Алкохолната индустрия иска марихуаната да бъде забранена на всички публични места - ресторанти, барове, спортни турнири и т.н. - и всички други места, където продажбата на бира и алкохолни напитки върви в тандем с храната, която се сервира.
Експертите твърдят, че легалната марихуана не се намира под заплаха.
По-рано тази седмица, ново проучване в Делоит, откри, че пазара за легален канабис в Канада, най-вероятно ще отнеме част от печалбата на алкохолната индустрия.
"Ако марихуаната се легализира в Канада, ще забележим намаление в продажбите на бира, вино и други алкохолни напитки. Това е нещо, което трябва да бъде разбрано от алкохолната индустрия, за да могат да помислят и да си създадат очаквания за това, което ще последва," казал изследователя Марк Уитмор на CBC News.
Проучването открило, че повечето потребители на канабис (80%) не употребяват алкохол съвместо с марихуаната, което ни навежда на мисълта, че някои хора ще преминат само към употребата на канабис.
В щатите, където марихуаната за лична употреба е разрешена само в четири щата, вътрешните продажби на бира са спаднали с повече от четири процента; ситуация, която авторите на проучването вярват, че ще се повтори и в Канада, с по-силно въздействие, щом държавата стартира вътрешната продажба на трева догодина.
Както Globe & Mail посочиха в доклада си, канабис индустрията има още много работа за вършене, преди канадските потребители да обърнат пълно внимание.
Доклад публикуван миналата седмица от Environics Communications откри, че само 13% от северните нации, вярват, че на канабис индустрията може да се има доверие - класирайки се, малко под социалните мрежи, недвижимите имоти и фармацевтичните компании.