BMW i3, изцяло електрическа кола, която бе представена в понеделник тежи около 2,700 паунда, 800 паунда по-малко от Nissan Leaf и Chevy Volt. BMW са постигнали този резултат използвайки голям набор от леки материали - включително голямо количество коноп за интериора на колата.

Теглото е от огромно значение, тъй като колата зависи от 22 киловатовата литиево-йонна батерия за задвижване. Батерията е толкова тежка, че тя представлява 20% от общата маса на електромобила.



Както много BMW-та преди, i3 има панели на вратите направени от коноп. Конопът смесен с пластмаса намаля теглото с около 10%.

Дизайнерът Беноа Якоб казва, че употребата на натурални продукти като коноп и кенаф, кара хората да се чувстват все едно се намират в "малка мансарда на колела".

Всяко споменаване на думата "коноп", кара хората да наострят уши, но фактът, че в този i3 се използва растението не трябва да е изненада за никой. От BMW тестват и използват натурални влакна като коноп още от 90-те години, след като правителството кара всички производители на коли да използват повече еко-материали в производвстото.



Започвайки от багажника и въздушните възглавници, BMW преминават към производството на панели за врати от коноп. До 2006 година, конопените панели са във всички модели от 5-та серия. Много луксозни Европейски коли - включително Мерцедес и Ауди - сега използват същата технология.

Какво следва? BMW i8 - суперкола с хибриден електрически мотор се очаква да излезе рано следващата година. И да, тя също ще има части от коноп. Този гъвкав и екологичен компонент определено ще стане стандарт в производството на коли.